2023. 5.
어서50시오
Cheil Worldwide’s 50th anniversary
제일기획의 50주년을 축하하는 캠페인 “어서50시오”의 비주얼 아이덴티티를 디자인했습니다. 지난 50년을 격려하는 마음과 다음 50년을 향한 제일기획의 유쾌한 포부를 캐릭터 일러스트를 통해 위트있게 표현했습니다. 우주 촬영도 불사할 제일기획의 미래를 응원하며 “어서50시오” 🌈
We designed the visual identity for Eoseo 50sio, a campaign celebrating the 50th anniversary of Cheil Worldwide. The phrase Eoseo 50sio is a playful wordplay in Korean — it combines “Welcome” (Eoseo osipsio) with the number 50, greeting both the past and the next 50 years with wit and energy. Through lively character illustrations, the campaign conveys a cheerful tribute to the past five decades and Cheil’s bold, imaginative spirit for the next. A future so ambitious, it might just shoot for the stars — Eoseo 50sio! 🌈
의뢰 Client:
제일기획
Cheil Worldwide
비주얼 아이덴티티 디자인 Visual identity Design:
보이어
BOWYER
50주년 기념 엠블럼 디자인 50th anniversary emblem design:
제일기획
Cheil Worldwide
캠페인 타이틀 및 카피 레터링 Campaign title and copy lettering:
코스모프타입
Cosmope type
일러스트레이션 Illustration:
보이어
BOWYER
모션그래픽 Motion graphic:
윌로
Willo
공간시공 Space construction:
남이디자인
Namiad
작업범위 Work Scope:
캠페인 비주얼 아이덴티티 기획 및 디자인, 모션 포스터 및 각종 홍보물 그래픽 디자인, 캐릭터 일러스트레이션, 공간 기획 및 그래픽 디자인
Visual identity design; graphic design for motion posters and other promotional materials; spatial concept and graphic design